Auto! - Reisverslag uit Armidale, Australië van Paul & Inèz - WaarBenJij.nu Auto! - Reisverslag uit Armidale, Australië van Paul & Inèz - WaarBenJij.nu

Auto!

Blijf op de hoogte en volg Paul & Inèz

23 Mei 2013 | Australië, Armidale

Lieve mensen,

Het is alweer enige tijd geleden dat we voor het eerst verslag hebben gedaan van onze reis. We hebben weer een hoop nieuwe avonturen beleefd in de tussentijd.

De belangrijkste verandering is dat we nu een auto hebben! En niet zomaar een auto maar een heuse four wheel drive. Nadat we in Sydney een aantal busjes bekeken hadden werden we, door een slinkse verkoper die voor ons budget alleen maar 4wd's had, overtuigd dat we veel beter een 4wd konden kopen. Aangezien we echt heel Australie willen zien, en er veel ongeasfalteerde wegen zijn, hebben we ons door hem laten overtuigen. Dus begon de zoektocht opnieuw, maar nu naar een 4wd. Na een aantal auto's bekeken te hebben, dachten we een goede gevonden te hebben. Maar aangezien we allebei net zoveel van auto's weten als van de recente politieke ontwikkelingen in Nieuw-Guinea besloten we de auto eerst te laten keuren. Dat is kostbaar ($300) maar wel verstandig gebleken. Er bleken een groot aantal gebreken te zijn waaronder het niet functioneren van de vierwielaandrijving.

Na nog een aantal auto's bekeken te hebben, hebben we een andere laten keuren en die bleek gelukkig goed (genoeg). We zijn nu dus de trotse eigenaren van een Mitsubishi Pajero V6 3,5 liter. Zie de foto's! Vervolgens hebben we kampeerspullen gekocht en zijn we vorige week vrijdag op pad gegaan, weg uit Sydney.

Hoogtepunt van het reizen met de auto was tot nu toe een off road tripje naar een tunnel met glowwurms nabij Lithgow. De glowwurms zelf waren al heel gaaf om te zien, maar het meest briljante gedeelte was dat we kangoeroes tegenkwamen onderweg! Gelukkig niet op de motorkap maar op veilige afstand. Echt geweldig om te zien! We hebben ook foto's genomen uiteraard, zie onderstaand.

Op dit moment zijn we in Armidale om de auto te laten servicen (o.a. nieuwe remblokken). Hopelijk is hij zo klaar en dan gaan we verder richting Byron Bay. Nadeel van Lithgow was namelijk dat in/in de buurt van de Blue Mountains is, en dus heel hoog en koud. 's Nachts rond het vriespunt, wat natuurlijk geen hele fijne kampeertemperatuur is. Omdat het hier herfst is, gaat de zon rond half 6 al onder, dus het koelt 's avonds ook vrij snel af. We houden elkaar uiteraard wel lekker warm in de tent en voor buiten de tent warmen we ons aan een groot kampvuur, en veel wijn drinken helpt ook natuurlijk ;)

Dank voor alle berichten/e-mails/whatsapps! Superleuk om na een tijd volledig afgesloten te zijn van de wereld wat van jullie te horen als we weer op het internet kunnen!

• 23 Mei 2013 - 22:16

Els:

Heeeel gaaf om jullie verhalen te lezen!
    Volgens mij heeft Paul het verhaal getypt, aan de schrijfstijl te zien hihi?
    Byron bay, daar ben ik ook geweest, wilde ik jullie nog als tip geven. Misschien komen jullie wel op zelfde camping terecht! Denk dat jullie dat een fijn plaatsje zullen vinden. Als je een leuk hoedje wilt kopen, dan slaag je daar gegarandeerd, past ook helemaal bij de sfeer daar, althans, dat was toen. Ben benieuwd wat jullie er van zullen vinden! En wat vinden jullie van de afstanden tot nu toe? Liefs, Els.

• 25 Mei 2013 - 02:16

"tante" Chirley:

Hai there, zijn jullie al een beetje gewend aan de afstanden daar? In Cape Byron schijnen nog actieve lighthouses te zijn waar je gratis in kan inclusief rondleiding; maar er zit wel een wandeling aan vast met veel trappen (eentje zelfs tussen de 267 op en 356 treden af)!
    Hoop, dat de temperaturen aan de kust wat lekkerder zijn, want je kan daar heel mooi snorkelen.
    Hier wil het nog niet zo lukken: het is nog herfstweer! Hoop, dat het 1 juni al wat warmer is, want we gaan naar Fortarock (met Rammstein en zo) in het Goffertpark in Nijmegen.
    Sally was met het pinksterweekend in Nederland vanwege het surprisefeestje van mijn moeder: was een heel geslaagde avond en we hebben er weer een lekker eetadresje bij ( de catering was verzorgd door een toko uit Rijswijk en die hebben een klein eetgedeelte in die toko).
    Gaan jullie richting Brisbane of gaan jullie weer het binnenland in?
    Trouwens: mooi karretje! Hoop dat ie het lang uithoudt....
    Zal wel even wennen zijn, dat jullie soms een tijdje geen bereik hebben of internet!!! Ha, ha: of is dat eigenlijk best wel relaxed???
    Praten jullie al als een Ozzie?? Mijn nichtje zegt, dat ze alles verkleinen/ of inkorten: brekkie (ontbijt), Sunnies= zonnebril en muzzies zijn muggen: ha, ha!
    Nou, ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn in Byron Bay. Hoop gauw weer wat te horen van jullie.
    Wij hopen eind juni een paar dagen naar de zon te vliegen, want de zon moeten we toch zelf opzoeken, helaas....
    Groetjes uit Loosduinen!

• 31 Mei 2013 - 10:36

Karin (van Rabobank):

Het is vrijdag en dus wat rustiger, tijd voor jullie reisverslag.
    Heerlijk om te lezen en te gelijk zeer jaloers makend, ;-).
    Zal je niet vermoeien hoe het hier gaat, we hebben de spirit nog steeds te pakken, dat is belangrijk.
    Heel veel plezier down under!

• 13 Juni 2013 - 15:52

Hanke:

Ik lees jullie bericht nu pas, had me blijkbaar nog niet aangemeld voor de mailservice, nu direct gedaan natuurlijk :). Wat heerlijk klinkt het, vrijheid en gaan en staan waar jullie willen! Ben benieuwd naar meer foto's :). Liefs!

• 26 Juni 2013 - 14:46

Joke (Deurne):

Helemaal geweldig dat jullie jullie droom volgen!!
    Ik heb me aangemeld op jullie mailinglijst zodat ik jullie reis/verhalen kan volgen.

Ik wens jullie massa's boeiende avonturen en veel plezier toe!

Dikke knuffel.

Tags: Australie